SSM No: SA0247272-K
PERKHIDMATAN KAMI ADALAH DI SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA....
JAMINAN KUALITI DAN SERVIS TERBAIK DARI KAMI...KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI...

Friday 3 November 2017

#SAVEMERAPOH



SAVE + LOVE MERAPOH CAVES & FOREST.....

😈Kita nak diam sahaja ke bila 2,600 ekar akan dibalak bila-bila masa?? Punca air minum 10 000 orang dari 8 kampung akan punah.
πŸ˜‡ Kenapa mempertahankan Gua dan Hutan di Merapoh amat kritikal??mengikut teori peribadi kami:
🐘 Gua dan hutan di Merapoh terletak betul-betul berhampiran dengan tulang belakang Semenanjung Malaysia...bayangkan tulang belakang kita, kat bahagian tengah tu kita tebuk dan buat lubang sana lubang sini..agak-agak ok tak kita? itulah jadinya kepada Semenanjung Emas ini nanti kalau kita buat bodoh sekarang..kita biarkan orang gali sana, letup sini buat lombong dan kuari.
🐯 Gua dan hutan di Merapoh terletak terlampau hampir berdekatan dengan kawasan tadahan hujan Semenanjung Malaysia. Anggaran, 75% air di Semenanjung berpunca dari sini. Agak-agak kalau tempat bekas yang tempat kita nak tadah air pun kita dah bocorkan sana sini..rasa-rasa mana kita nak dapatkan air lagi? Sedut air laut? Baru beberapa hari air takda pun dah kecoh...inikan pula bila puncanya air Malaya lenyap!
🐍 Gua dan hutan di Merapoh juga merupakan sanktuari hidupan liar untuk mencari makanan, membiak, berehat atau mati. Agak-agak kalau habitat mereka dah kena rodok, kita nak ke tumpangkan gajah, rimau, babi hutan mengawan dalam bilik rumah kita?
🌻 So, selagi kita ada akal dan tenaga..sama-samalah kita mempertahankannya sedaya yg termampu.

#SAVEMERAPOH
#savemerapohcaves 
#savemerapohforest 
#naturelover
#outdoorian
#khazanahalam
#kakibakar
#kakibakarresources 
#kambinggolekkakibakar 
#kambinggolek
#wagyusteakkakibakar 
#wagyulover

No comments:

Post a Comment